Na, épp most olvastam egy filmről ami a Transz-szibériai vasútvonallal foglalatoskodik =). Ezért jutott eszembe egy poros újság a padlásról (persze nem, csak innen a polcról). Volt benne 1 cikk a vasútról, ami miatt főleg akkor megvettem.
A Transzszibériai vasútvonal Moszkvát köti összi Oroszország keleti csücskével Vlagyvosztokkal, Kína határánál. Ez a világ leghosszabb és a legridegebb körülmények között haladó vasútvonala, összesen 9288,2 km hosszú. Megtétele egy hetet vesz igénybe és Oroszország 10 időzónájából 7-en halad keresztül. A vasútvonal megépítésének fő oka Szibéria bekapcsolódását jelentette az orosz gazdasági életbe (köztudott Szibéria bővelkedése ásványkincsekben), emellett nem kis oka volt hadi szempontból (védőfalat építeteni Japánnal szemben) A vasútvonalat extrém gyorsan felépítették, mindössze 10 évbe teltek a munkálatok, (habár újabb értesüléseim szerin 25-be, nem tudom melyik az igazabb) föleg száműzöttek, fegyencek, katonák és kínai fizetett munkások kemény erőfeszítéseibe.
Aki úgygondolja, hogy kedveszotyan ennek a kimerítő de egyben figyelemreméltó utazásra, 2 lehetösége van. A vonatat, a moszkvai Jaroszlavl pályaudvarról indul, csak hálókocsis vagonokkal, amik közül luxus-, és harmadosztályt biztosít. Persze a luxus osztály is minimum 2 ágyat jelent 1 kupéban, a harmadosztály pedig 1 egytérű teret, ágyakkal teli. A vonat a nagyobb megállókon 20-30 percet áll, ami épp elegendő idő, a kenyerüket kereső árusoknak, hogy eladják portékaikat (ami föleg élelmiszer, vodka...) az éhes utazók számára pedig a fontosabb dolgok beszerzésére. A legtöbb árus, csak azt árulja ami a kertjében megterem.
Az oroszok az omult, a vodkát és a kaviárt nevezik meg nélkülözhetetlen orosz hagyatéknak. Azt hiszem a vodka és a kaviár nem szorul bővebb ismertetésre, az omul a Bajkál-tóban élö lazacfélékhez tartozó hal.
Hát tömören ennyit erről a lokomotíváról, személyi véleményem szerint egyszer végig utaznék benne, de amíg ez bekövetkezik, addig marad a film és ez a cikkecske, amit a Földgömb című folyóirat alapján írtam =).
By the way, aki utazótársnak akar csatlakozni szóljon és majd megbeszéljük (LOL).
A Transzszibériai vasútvonal Moszkvát köti összi Oroszország keleti csücskével Vlagyvosztokkal, Kína határánál. Ez a világ leghosszabb és a legridegebb körülmények között haladó vasútvonala, összesen 9288,2 km hosszú. Megtétele egy hetet vesz igénybe és Oroszország 10 időzónájából 7-en halad keresztül. A vasútvonal megépítésének fő oka Szibéria bekapcsolódását jelentette az orosz gazdasági életbe (köztudott Szibéria bővelkedése ásványkincsekben), emellett nem kis oka volt hadi szempontból (védőfalat építeteni Japánnal szemben) A vasútvonalat extrém gyorsan felépítették, mindössze 10 évbe teltek a munkálatok, (habár újabb értesüléseim szerin 25-be, nem tudom melyik az igazabb) föleg száműzöttek, fegyencek, katonák és kínai fizetett munkások kemény erőfeszítéseibe.
Aki úgygondolja, hogy kedveszotyan ennek a kimerítő de egyben figyelemreméltó utazásra, 2 lehetösége van. A vonatat, a moszkvai Jaroszlavl pályaudvarról indul, csak hálókocsis vagonokkal, amik közül luxus-, és harmadosztályt biztosít. Persze a luxus osztály is minimum 2 ágyat jelent 1 kupéban, a harmadosztály pedig 1 egytérű teret, ágyakkal teli. A vonat a nagyobb megállókon 20-30 percet áll, ami épp elegendő idő, a kenyerüket kereső árusoknak, hogy eladják portékaikat (ami föleg élelmiszer, vodka...) az éhes utazók számára pedig a fontosabb dolgok beszerzésére. A legtöbb árus, csak azt árulja ami a kertjében megterem.
Az oroszok az omult, a vodkát és a kaviárt nevezik meg nélkülözhetetlen orosz hagyatéknak. Azt hiszem a vodka és a kaviár nem szorul bővebb ismertetésre, az omul a Bajkál-tóban élö lazacfélékhez tartozó hal.
Hát tömören ennyit erről a lokomotíváról, személyi véleményem szerint egyszer végig utaznék benne, de amíg ez bekövetkezik, addig marad a film és ez a cikkecske, amit a Földgömb című folyóirat alapján írtam =).
By the way, aki utazótársnak akar csatlakozni szóljon és majd megbeszéljük (LOL).
No comments:
Post a Comment